Заняття з елементами тренінгу  на тему:

 

 «ВІЛ/СНІД:передбачити, уникнути,не захворіти»
 

    Підготувала

      практичний психолог

           Шаповалова Т.В.    

 

МЕТА.      Ознайомити з сучасним станом проблеми  ВІЛ/СНІД  у  світі та

                   Україні, сформувати толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих

                   людей  і  розуміння  шляхів  запобігання розповсюдженню ВІЛ

                   та подолання наслідків епідемії;     сформувати розуміння того,

                   що  тільки  здоровий  спосіб  життя,  їх  поведінка  та  вчинки є

                   гарантом   запобігання   ризику

 

«Знешкодьте причину, тоді зникне й хвороба»

                                                   Гіпократ

«Хто    попереджений,      той     захищений»

                                               франц. прислів’я

 
І. Вступ
 

   Оголошення теми заняття

Вчитель: сьогодні тема нашого заняття «ВІЛ/СНІД:
передбачити,уникнути, не захворіти» Ця тема для вас не нова: пам’ятаєте ,що сьогодні 1 грудня весь світ відзначає День боротьби зі СНІДом. Сьогодні ми з вами пригадаємо те,що знаємо і поповнимо  свої знання новим матеріалом
 

 Вправа «Правила».

 

         Для ефективної роботи в будь-якій групі людей приймаються правила.

         Пропоную розглянути наступні правила:

  • говорити коротко, по черзі;
  • слухати інших;
  • бути активним;
  • бути позитивним;
  • говорити від свого імені.

І. Ознайомлення з навчальним матеріалом

         Що ж варто знати про ВІЛ/СНІД?

   Людина набуває цей синдром через свої вчинки та поведінку. Хвороба вражає імунну систему, яка є своєрідним бар’єром – охоронцем від інфекцій та хвороб. СНІД підриває систему охорони, тому організм не спроможний захистити себе від численних хвороб. Синдром – це зібрання хвороб та інфекцій. Саме від них хворі на СНІД і вмирають.

Пропоную вам поглянути на екран,для того щоб детальніше ознайомитись з інформацією про дане захворювання

 

Давайте згадаємо, в чому різниця між ВІЛ та СНІДом?
  - Хвороба ВІЛ/СНІД має …

- Стадії хвороб….

      1.    період «вікна»
2.    безсимптомний період
3.    стадія СНІД

 

 Кожен з періодів має свою тривалість та різний характер протікання захворювання. Пропоную вам групкою  опрацювати інформацію, що допоможе нам розібратися з стадіями ВІЛ – інфекції. 


 У вас є 2-3 хвилини, після чого переходимо до роботи з таблицею на дошці

 

Ми вже знаємо володіємо інформацією про дане захворювання, але думаю,що не замислюємось про масштаби даного захворювання, тому пропоную переглянути наступну презентацію

    Вправа « Оцінка ризику ВІЛ-інфікування»

 

Ті, хто не знають шляхів зараження ВІЛ, вважають, що ВІЛ позитивні люди небезпечні для суспільства. Тому такі люди не хочуть, щоб поруч із ними навчалися або працювали, лікувалися або відпочивали ВІЛ-інфіковані. Ви пам’ятаєте шляхи передачі ВІЛ, тому можете убезпечити себе від інфікування і можете жити поряд з ними. Але не забувати про ризик.

 

На картках написати різні ситуації. Ви по черзі берете картку, зачитуєте і оцінюєте ризик. Додаток 2.

 

 ІІІ. Рефлексія
 

  1. Підсумки заняття

 

2.    Зворотній зв'язок. Вправа « Результативність очікування»

Ми на початку уроку навколо нашого хлопчика чіпляли свої очікування. Я прошу по черзі підійти до дошки і якщо ваші очікування справдилися то перенести своє сердечко  на  хлопчика.
 

4.    Завершення.

Прошу всіх встати і хором промовити: « НАЙБІЛЬШИЙ СКАРБ - ЖИТТЯ ЛЮДИНИ-БЕРЕЖИМО  ЙОГО»  
 
 

 

 

 Додаток№1
 

ПЕРІОД ВІКНА 

Відбувається ВІЛ-інфікування
Більшість людей не помічають,що інфіковані,але дехто може на короткий час занедужати.
Хворі люди інфікують інших,хоча обстеження  на ВІЛ-позитивну пробу може не виявити. 

    Триває   2-12 тижнів може тривати до 6 місяців.
Тому лікарі рекомендують робити повторний аналіз

 БЕЗСИМПТОМНИЙ ПЕРІОД
Появляються у крові антитіла, які уможливлюють діагностування  ВІЛ-інфекції
Відсутні симптоми або поява деяких з них: втрата ваги, надмірна втома, пітливість,пронос, температура довгий час ( до місяця ) тримається 37-37,5.
Можливо, коли раптово піднімається температура до 40 і так же раптово падає.Ніяких ознак інших хвороб не має. 
Триває від 6 місяців до 10 і більше років

СТАДІЯ СНІДУ 

Виникнення загального імунодефіциту
На тлі загального імунодефіциту виникають різні інфекції,або злоякісні пухлини,що призводять до смерті.
Людина вмирає від того,що організм не здатен боротися з хворобою. Хвороби виснажують організм.
Триває від 6 місяців до 12 і більше років

Додаток 2

1.користуватися туалетом в громадських місцях

2. доглядати хворого на СНІД

3. обробляти рану ВІЛ- інфікованого без захисних рукавичок

4.мати незахищені статеві контакти

5. дружній поцілунок

6. робити ін’єкції одним шприцом

7. купатися з ВІЛ- інфікованими в басейні

8.користуватися однією голкою для проколювання вух

9.дружити з ВІЛ- інфікованим

10.робити штучне дихання «рот в рот»

11. робити ін’єкції одноразовим шприцом

12.користуватися бритвою іншої людини

13. користуватися спільною зубною щіткою

14. обробляти рану ВІЛ-інфікованого в захисних рукавичках

15.їздити в переповненому транспорті

16. вживати їжу приготовану ВІЛ-інфікованим

17.здавати кров на станції переливання крові

http://tiskovka1.at.ua/avatar/17/Trening.doc

 

 

 

Підготувала

Практичний психолог

Шаповалова Тетяна Володимирівна

Бесіда. Наркоманія ворог майбутніх поколінь

План

1. Наркоманія.

2. Вживання наркотиків.

3. Індійська конопля.

4. Наслідок хвороби наркоманії.

Наркоманія – ворог майбутніх поколінь!

 

Зловживання наркотичними засобами незаконна торгівля ними останнім часом у багатьох розвинених країнах світу досягла катастрофічних розмірів. Офіційна преса США, Німеччини, Франції, Англії, Швеції майже щодня повідомляють про смерть своїх громадян, яка настала внаслідок зловживання наркотичними і психотропними речовинами. Наркоманія захопила в багатьох країнах навіть підлітків.

Поряд з уже всесвітньо відомими наркотичними препаратами за останніх 10 років у багатьох країнах збільшилася число наркоманів, які вживають так звані психотропні наркотики. У цьому відношенні найнебезпечнішими виявилися фенаміни і глюциногени, що є на відміну інших психотропних препаратів, медичними і є винятковою небезпекою для людини.

У міжнародному антинаркотичному центрі у Нью-Йорку назвали приблизну кількість наркоманів на земній кулі, цифра виявилася жахливою: мільярднаркоманів. При цьому не можна не згадати, що в наші дні торгівля наркотиками стала однією із найстрашніших форм експлуатації людини людиною, одним із найстрашніших злочинів проти людства.

Що ж таке “наркоманія ”?.. Виходячи з визначення, даного Всесвітньою організацією охорони здоров’я, наркотиком варто вважати будь-яку речовину (яка має чи не має законного застосування в медицині), котра є предметом зловживання в інших цілях, крім медичних.

Вживання наркотиків являється для теперішніх поколінь не меншою небезпекою, ніж епідемія чуму, яка спустошила в минулих століттях цілі країни.

Що робить можливість існування наркоманії? Скоріше всього вживання наркотиків починається в молодому віці, причому, основним мотивом, що штовхає молодь до вживання наркотиків є цікавість і наслідування. Наркоманія є одним з найнебезпечніших соціальних явищ. “Біла смерть ” щороку забирає життя мільйонів людей, переважно молодого віку. Понад 30 % злочинів скоєні під впливом наркотиків або ж заради того, щоб здобути їх. Наркомани є тим небезпечним середовищем, де швидко поширюються вірус СНІДу (70 % наркоманів є носіями цього вірусу).

Учені, що намагаються проникнути в таємницю дурману, вражені незвичайною вірулентністю наркотиків, здатних прокрадатися в саму глибину почуттів і думок своїх споживачів.

Тривалі дослідження, що проводилися цілими поколіннями вчених, були не марними. Отрута сковала в більшості “райських ” засобів, була виявлена.

Є наркотики, що заспокоюють і знеболюють (їх називають депресивними) і є інші, що роблять стимулюючий вплив, збуджуючи організм. Гамоциногенні засоби викликають екстаз і буйність чи почуття болісного занепокоєння. При цьому кожна з цих речовин, навіть найнебезпечніша з погляду зловживання, може здаватися цілющою, але тільки в тому випадку, якщо його застосовують абсолютно правильно.

Індійська конопля, листи коки, насіння маку вважаються одними із найдревніших речовин. Опіум і його похідні (морфій, героїн) діють як знеболююче й усувають стан тривоги і страху, зменшують його, часто до повного зникнення, роблять людину сонливою, у випадку з героїном – буйною.

Подібну реакцію викликають гашиш, марихуана й інші похідні рослини в індійському чи американському варіанті. Кокаїн, що супроводжується, звичайно, галюцинаціями.

Неможливо замітити, як балощі перетворюються в рабську залужність людини від наркотика. Невдовзі приходить і неминуча розплата – упадок сил, безсоння, втрата апетиту, похудіння, “гнилі зуби”, передчасне облисіння, жовтувато-сіра шкіра, обличчя з ранніми зморшками – типовий портрет молодого наркомана.

Приймання наркотика обов’язково приводить до зміни психіки людини. Всі думки направлені на здобуття і приймання наркотика.

Нестерпна потреба любим способом здобути наркотик штовхає його на різні поступки та злочини.

Наслідок хвороби – важка інвалідність і передчасна смерть.

Наркомани гублять не тільки себе і своїх близьких, але й потомство, так, як їх діти народжуються з глибокими психічними та фізичними вадами.

У жінок під дією наркотичних речовин відбуваються швидкі зміни морального і соціального вигляду. Почуття відповідальності перед дітьми, чоловіком, сім’єю зникають. Вона стає непривабливою, голос стає грубим, сиплим, шкіра зморщена, випадає волосся, ються зуби. Порушується дітонародна функція.

В дитячих будинках ростуть і виховуються діти наркоманів – невинні жертви, нещасні.спотворені, неповноцінні, які повинні стати страшним нагадування і грізним застереженням для всіх.

Радість сім’ї, щастя вони і ваших близьких у великій мірі залежить від вас.

Наркоманія – важка для лікування, страшенно болюча хвороба, вся жахливість якої і заключається в тому що спочатку вона не здається страшною.

Пам’ятайте!

Наркоманія – нерозкішне заняття, не балощі, не час, приємно проведений в компанії, а хвороба.

Ви знаєте: курити – здоров’ю шкодить ви знаєте на скільки небезпечний для людини алкоголь. В наркотиках – смертельна небезпека.

Отже, давайте разом будемо боротися з цим “диявольським насінням ”, і не дозволимо йому ввійти в наші домівки і домівки наших близьких.

 

http://tiskovka1.at.ua/avatar/17/na_sajt_narkomanija.docx

 

Рекомендації психологам у разі першої допомоги жертвам домашнього насилля:

-         Не кидайтеся відразу обіймати потерпілого. Візьміть його за руку або покладіть свою руку йому на плече. Якщо побачите, що це людині неприємно, уникайте тілесного контакту.

-         Не вирішуйте за потерпілого, що йому зараз необхідно (він повинен відчувати, що не втратив контролю над реальністю).

-         Не розпитуйте потерпілого про подробиці того, що сталося. Ні в якому разі не звинувачуйте його в тому, що сталося.

-         Дайте потерпілому зрозуміти, що він може розраховувати на вашу підтримку.

-         Якщо потерпілий починає розповідати про те, що сталося, спонукайте говорити не стільки про конкретні деталі, скільки про емоції, пов'язані з подією. Домагайтеся, щоб він говорив: «Це не моя провина, винен насильник»; «Було зроблено усе можливе в таких обставинах».

-         Якщо потерпілий вирішив звернутися в міліцію, йдіть туди разом. При оформленні заяви, з'ясуванні прикмет злочинців він знову в подробицях переживе жахливу ситуацію. Йому буде потрібна ваша підтримка.

-         При консультуванні жертв сексуального насильства необхідно домагатися наступних цілей .

-         Забезпечити можливо повніше і безумовне прийняття себе.

-         Сприяти підвищенню самооцінки.

-         Допомогти скласти конкретний план поведінки в обставинах, пов'язаних з насильством (інформація про міліцію, правоохоронні органи, медичні процедури).

-         Допомогти визначити основні проблеми.

-         Допомогти мобілізувати системи підтримки особи.

-         Допомогти усвідомити серйозність того, що сталося.

-         Допомогти усвідомити необхідність згаяти час на одужання.

-         Виявити і зміцнити сильні сторони особи клієнта.

 

Завдання психолога у разі звернення спрямовані на те, щоб :

-    зменшити у дитини почуття сорому, провини, безсилля;

-    допомогти в зміцненні почуття власної значущості;

-    сформувати нові поведінкові патерни (форми поведінки);

-    сприяти виборчій взаємодії з навколишніми людьми;

Свою роботу з дітьми, що піддалося жорстокому поводженню і насильству, ми будуємо по наступних принципах: слухаю, розумію, співпереживаю.

Нами був вироблений алгоритм поведінки консультанта при веденні діалогу з такими абонентами:

1. Викликати прихильність до себе – «Я тобі вірю»

Найперший і важливий крок - встановлення довірчих стосунків між дитиною і консультантом. Багато дітей не можуть розповісти про те, що сталося дорослим, оскільки бояться, що вони їм не повірять. Причина цих страхів криється в тому, що насильник, як правило, авторитетніше і сильніше, ніж жертва.

2. Проявити співчуття – «Мені шкода, що це сталося»

На другому етапі дитина повинна відчути, що її чують, співчувають, розуміють виникаючі думки і почуття.

3. Зменшити відчуття провини – «Я упевнена, що ти не винен в тому, що сталося». Це третій крок, який спрямований на те, щоб дитина відчула себе комфортно і безпечно. Консультант не повинен засуджувати, давати негативних оцінок поведінці того, хто звернувся.

Подолання відчуття провини є одним з найважливіших етапів роботи з жертвами насильства. Провина носить всепоглинаючий характер, провокує різні спотворення в уявленнях про себе і свої вчинки. Дитина своїм вчинкам надає особливий негативний сенс. Робота з відчуттям провини включає розуміння того, в чому винить себе потерпілий.

4. Підтримати і схвалити його поведінку: «Добре, що ти не злякався і подзвонив».

Позитивна, емоційна підтримка, підкріплення бажання знайти вихід з ситуації насильства є важливими моментами цього етапу. Дитині потрібна допомога в подоланні страхів, що виникають після розкриття фактів насильства.

5. Знайти резерви підтримки і допомоги – «Як ти думаєш, кому ще ти можеш розповісти про свою проблему»?

В даному випадку важливо показати дитині, що існує багато людей, організацій, яким можна довіритися і отримати допомогу і підтримку (родичі, знайомі, учителі, сусіди, служби соціального захисту, міліція, органи опіки і опікування і ін.).

6. Створити умови для припинення насильства і виробити стратегію поведінки – «Давай подумаємо, що ми можемо зробити, щоб подібного не повторилося»?.

Тут треба обговорити поведінку дитини і виключити моменти, що провокують насильство.

Потім знайти разом з дитиною нові шляхи виходу з ситуації, що склалася. Часто дитина не бачить виходу і проблема для неї здається нерозв'язною, тому завдання консультанта першим почати обговорення і направити на пошук альтернативних рішень.

Роблячи вибір, дитина бере на себе відповідальність і таким чином, у неї підвищується мотивація до активних дій. Після закінчення обговорення психолог-консультант пропонує дитині оцінити вибране рішення у світлі очікуваного успіху.

7. Вселити упевненість в завтрашній день – «Я знаю, що ти впораєшся з проблемою. Я в тебе вірю, ти сильний»!

Установка на позитив допомагає дитині упевнено слідувати  наміченій цілі не відступаючи перед труднощами.

Що повинен знати і уміти педагог для надання допомоги дитині, постраждалій від жорстокості і насильства

1.    Закони про захист прав дитини.

2.    Організації, куди можна звернутися для захисту дитини (органи внутрішніх справ, охорони здоров'я, опіки і опікування за місцем фактичного проживання дитини, громадські правозахисні організації).

3.    Установи надають психологічну допомогу дітям (ППМС-центри), номери "Телефонів Довіри".

4.    Послідовність своїх дій у разі жорстокості і насильства.

5.    Ознаки, характерні для різних видів насильства, у тому числі фізичні ушкодження і поведінкові відхилення.

6.    Особливості поведінки батьків або опікунів, що дозволяє запідозрити жорстокість по відношенню до дитини.

7.    Наслідки жорстокого поводження, насильства : психологічні, емоційні, інтелектуальні, поведінкові і ін.

8.    Правила організації спілкування, встановлення контакту, уміти уважно вислухати дитину, незалежно від того підтверджує або заперечує вона жорстоке поводження і спілкуватися з дітьми.

9.    Знати і уміти дати професійно грамотні рекомендації батькам, діти яких піддалися жорстокому поводженню або насильству з боку дорослих або однолітків.

10.  Бути чесним з сім'єю, намагатися детально роз'яснити батькам причину розмови з ними.

Послідовність дій педагога

Постаратися розговорити дитину, встановити контакт, довірчі стосунки з ним. Надати емоційну підтримку. Тут необхідно врахувати, що дорослий повинен продемонструвати по відношенню до дитини інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і емпатію. У такому разі дитина відчує, що ця людина дійсно чує і розуміє її думки і почуття. Оглянути ушкодження. Не відправляти додому, якщо вона боїться туди повертатися. Якщо немає можливості влаштувати її на нічліг до родичів або в інше безпечне місце необхідно звернутися:

в міліцію або прокуратуру, якщо дії батьків є злочинними. Найчастіше має місце поєднання неналежного виконання обов'язків по вихованню дитини з жорстоким поводженням;

-      в травмпункт або іншу медичну установу, щоб зафіксувати травми;

-      в орган опіки і опікування за місцем фактичного проживання дитини, якщо батьки відносяться до групи ризику по алкоголізму, наркоманії або психічним захворюванням і неможливо їх навчити батьківським навичкам;

-      на консультацію до психолога, соціального педагога з метою:

-         проведення діагностичного обстеження дитини й усієї сім’ї, з ціллю встановлення причин порушення у дитини (домашнє насилля, наркоманія, алкоголь, асоціальна поведінка батьків, психічне захворювання);

-         організація і проведення блока корекційних занять з дитиною й батьками з вивчення адекватної взаємодії в умовах домашнього виховання;

-         навчання батьків не насильницьким методом виховання, прийомів релаксації й способів зняття нервово-психічного напруження.

Особливості поведінки батьків або осіб, що їх замінюють, яких запідозрюють у жорстокості по відношенню до дитини.

-      Суперечливі, плутані пояснення причин травм у дитини і небажання внести ясність в подію.

-      Небажання, пізнє звернення по медичну допомогу або ініціатива звернення по допомогу виходить від сторонньої особи.

-      Звинувачення в травмах самої дитини.

-      Неадекватність реакції батьків на тяжкість ушкодження, прагнення до її перебільшення або зменшення.

-      Відсутність стурбованості за долю дитини.

-      неувага, відсутність ласки і емоційної підтримки в поводженні з дитиною.

-      Стурбованість власними проблемами, що не відносяться до здоров'я дитини.

-      Оповідання про те, як їх карали в дитинстві.

-      Ознаки психічних розладів в поведінці або прояв патологічних рис вдачі (агресивність, збудження, неадекватність і ін. ).

 

 http://tiskovka1.at.ua/avatar/17/rekomendaciji_nasilstvo.doc

Тренінг на тему:

« Іще раз про ВІЛ / СНІД...»

Підготувала: практичний психолог Шаповалова Тетяна Володимирівна

Тема: Іще разпро ВІЛ / СНІД...

Мета: актуалізувати і поповнити базові знання про ВІЛ/СНІД (історію

їх виникнення, шляхи передачі ) ,усвідомлення зв`язку між способом

життя і ризиком інфікуватися , розвивати вміння уважно ставитися до

свого здоров`я , виховувати ставлення до здоров`я людини , як

найвищої цінності.

Обладнання і матеріали:

Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скот, клей, сигнальні

картки, картки із запитаннями, газети, журнали, презентація

«Іще раз про ВІЛ / СНІД».

ХІД ЗАНЯТТЯ

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання.

Доброго дня всім присутнім! Доброго всім здоров`я!

Так, доброго всім здоров`я. Здоров`я – найцінніший скарб людини,

Його не купиш в аптеці. І поки воно є, його не помічаєш, ним не

переймаєшся. На жаль, часто починаєш його цінувати тільки тоді, коли

втрачаєш. Тоді і переосмислюєш життєві цінності.

2. Гра – розминка «Гарний настрій».

Учасники стають у коло. Їм пропонується зробити подарунок своєму

сусідові справа, а саме – подарувати йому гарний настрій за

допомогою міміки і жестів.

3. Повторення правил роботи групи.

Перш ніж розпочати заняття, давайте повторимо правила роботи

нашої групи. ( учні називають, а вчитель записує на дошці )

1) Не перебивати.

2) Поважати особисту думку.

3) Бути доброзичливим.

4) Бути толерантним.

5) Не запізнюватися.

6) Не вигукувати.

7) Бути активним.

8) Працювати в колі.

9) Дискутувати, а не сваритися.

10)Правило піднятої руки.

ІІ МОТИВАЦІЯ

1. Вправа «Очікування»

Звучить пісня « Queen» , демонструється портрет Ф. Меркьюрі.

Чорна, як і належить у таких випадках, машина значних розмірів,

усипана квітами, минувши браму, підїхала до будівлі крематорію.

Наприкінці листопада 1991 року знайшла спокій людина, якій було

лише 45 років . Гірко..... Увесь світ знав її як Фреді Меркьюрі. Він

уособлював собою величезний феномен рок–музики - групу« Queen».

Талант та енергетика Фреді Меркьюрі зробили цей гурт всесвітньо

відомим. Ким він був? Ось , що відомо публіці: перс, зороастрієць,

бісексуал, співак, шоумен, міліонер, людина, що померла від СНІДу.

Зверніть увагу на екран. Кого ви тут бачите? Що вам відомо про цих

людей?( слайд)

Рудольф Нурієв Фреді Меркьюрі Патрік Уайт

Ентоні Перкінс Джиа Марія Куранджі Артур Еш

Офра Хаза

1 – й учень. Це Рудольф Нурієв – зірка лондонського балету. Тисячі

прихильників чекали на кумира в різних куточках світу. Він знімався в

кіно, робив балетні постановки для різних компаній. Та всі життєві й

творчі плани Рудольфа Нурієва перекреслив СНІД.

2 – й учень. Це Фреді Меркурі. Співак та його рок – група були і є

популярними. Фреді Меркурі був одним із найбагатших музикантів

британської шоу – індустрії. Нажаль співак помер від Сніду.

3 – й учень. На зарубіжній літературі ми знайомилися з творчістю

Патріка Уайта. Це австралійський письменник. Написав багато

психологічних романів, за що отримав Нобелівську премію з

літератури. У 1990р. помирає від СНІДу.

4 -- учень. Актор Ентоні Перкінс. До початку 1960-х років він став

одним з популярних амереканських акторів. Знамениті ролі у фільмах

«Виверт-22», «Скандал», «Убивство в Східному експресі».

5 – й учень. Перша американська супермодель. Вона була однією з

перших зірок Америки, причиною смерті якої офіційно був визнаний

СНІД. Приймала наркотики. Вона померла у 26 років, досягнувши

здійнятися з низів до вершин модельного бізнесу, заробити купу

грошей, знайти любов і повагу й спалити все це в наркотичному

винарі.

6 – й учень.Офра Хаза. Співачка, яка виконувала східні пісні.

Померла від СНІДу у 42 роки.

7 – й учень. Артур Еш. Олімпійський чемпіон з тенісу. Він був

першою ракеткою світу. Інфікований ВІЛ від переливання крові. Помер

не доживши 5 місяців до свого 50-річчя.

Що поєднує цих людей? Усі вони видатні люди, та померли від СНІДу.

Усі вони були багаті, але гроші не допомогли їм вилікуватися. Не все

залежить від грошей і слави. Тому ми повинні дбати та берегти своє

здоров`я.

ІІІ ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

Діти, сьогодні тема нашого тренінгу «ВІЛ/СНІД». Ця тема для вас не

нова: ми багато про неї говорили на уроках, на виховних годинах, ви

багато про неї чули по телебаченню, від дорослих, від друзів. Сьогодні

ми з вами пригадаємо те, що знаємо і поповнимо свої знання новим

матеріалом.

Перед тим як розпочати нашу роботу, я попрошу вас написати на

сердечках свої очікування від заняття. Тобто те що ви очікуєте від

тренінгу, і прикріпити їх їх навколо контуру людини. Ви знаєте, що

прикріплюємо по черзі і проговорюємо вголос.

Надіюсь, що ваші очікування здійсняться.

ІV ОЗНАЙОМЛЕННЯ ТА ЗАСВОЄННЯ МАТЕРІАЛУ,

1. Інформаційне повідомлення.

Як відомо, СНІД – одна з найважливіших проблем, з якою людство

зіткнулося у ХХ ст. і ввійшло у ХХІ ст..

Стрімко зростає кількість інфікованих, хворих і померлих від СНІДу

людей. Багато про СНІД уже відомо, але щодня з`являється нова

інформація. Водночас накопичено певний багаж знань, використання

якого, коли й не зупинить поширення хвороби, то хоча б загальмує

його.

-- Як розшифровуються скорочення ВІЛ і СНІД ? ( слайд)

В вірус ( збудник захворювань )

І імунодефіциту ( відсутність імунної реакції організму,

відсутність захисної реакції системи організму, яка має

забезпечувати захист від мікроорганізмів, що спричиняють

від хвороб)

Л людини ( може бути тільки у людини )

С синдром ( ряд ознак ( симптомів), які вказують на наявність

певної хвороби чи стану)

Н набутого ( такого, що з`явився протягом життя, а не від

народження)

І - імунного ( стосується імунної системи, яка забезпечує захист

людини від мікроорганізмів, що спричиняють хвороби)

Д дефіциту ( відсутність або нестача, брак чогось, у даному

випадку – захисної реакції імунної реакції)

ВІЛ – це вірус, який спричиняє хворобу СНІД

Трохи історії.

Перші випадки захворювання на СНІД було діагностовано 1981 року у

США. Спочатку хвороба видавалася вельми загадковою. У Франції, як

тільки з`явилися перші повідомлення про таємничу хворобу,

сформували групу дослідників для її вивчення під керівництвом

ученого-вірусолога Люка Монтеньє. За два роки було з’ясовано

загальну картину хвороби:

 виявлено збудник хвороби – ВІЛ;

Роберт Чарльз Галло Люк Монтаньє

 розроблено методи, за допомогою яких виявляють вірус в

організмі ;

 встановлено механізм негативної дії вірусу на організм.

Уперше ВІЛ було виділено та ідентифіковано у 1983 році незалежно

один від одного французькими вченими на чолі з Монтеньє та

американськими вченими під керівництвом Роберта Галло. ( слайд )

Повідомлення вчителя ( слайд )

ВІЛ – розвивається та розмножується в організмі людини і

призводить до розвитку СНІДу. ВІЛ, як і інші віруси, є мікроорганізмом,

що не можливо побачити за допомогою звичайного мікроскопа. Для

своєї життєдіяльності вірус має проникнути в живу клітину. У випадку

ВІЛ – в імунну клітину людини.

Передається вірус через рідини організму. Це кров, сперма,

вагінальні секрети та материнське молоко.

Вірус може перебувати і в інших рідинах : сеча, слина, піт. Але його

концентрація там дуже низька. Зараження ВІЛ залежить від

концентрації ВІЛ у рідині.Так необхідно для зараження кількість ВІЛ

уміщається в краплині крові на кінці швейної голки. Обсяг слини, що

містить таку ж кількість вірусу – 4 літри. Поза організмом ВІЛ існувати

не може, потрапляючи в повітря, він руйнується.

Повідомлення учня.

ВІЛ виявляється за допомогою спеціальних методів дослідження

крові. Коли вірус з`являється в організмі, імунна система починає

виробляти в імунних клітинах специфічні білки – антитіла, які борються

з вірусом. Наявність антитіл у крові людини свідчить про те, що в її

організм потрапила інфекція. Але слід знати, що з моменту

проникнення ВІЛ в організм минає від 2 до 12 тижнів, протягом яких

організм продукує достатню кількість антитіл, аби їх уже можна було

виявити в крові. В цей період вірус неможливо виявити в організмі,

оскільки він ще не накопичився в достатній кількості. Тому людям, що

проходять тестування на ВІЛ, рекомендують за наявності негативного

результату повторити аналіз через три місяці.

Носії ВІЛ упродовж тривалого часу можуть виглядати і почуватися

здоровими, хоча відразу після інфікування спостерігаються симптоми,

що нагадують ГРВІ або застуду. Цей період називається « ВІКНА»

Потім настає прихований період –« БЕЗСИМПТОМНИЙ», коли вірус

себе не проявляє. Цей період може тривати роками (від 6 місяців до 10

років). Весь цей час ВІЛ – інфікована людина почувається добре і, не

підозрюючи, що в неї ВІЛ, може інфікувати інших. Та з часом імунна

система дедалі більше ослаблюється, а вірус сильнішає. Минають

роки, і людина врешті захворює на СНІД – СТАДІЯ СНІДУ, що через

деякий час призводить до смерті. ( слайд )

2. Мозковий штурм.

Продовжіть твердження : « Вірус імунодефіциту людини

ПЕРЕДАЄТЬСЯ через …»

( усі варіанти відповідей занотовуються на великому аркуші паперу)

Існують ТРИ шляхи передачі ВІЛ від однієї людини до іншої:( слайд)

1. СТАТЕВИЙ. Під час статевого контакту з ВІЛ –інфікованою

людиною, коли сперма чи вагінальні виділення інфікованої

людини потрапляють на слизові оболонки іншої людини.

2. ЧЕРЕЗ КРОВ. Коли цілісність шкірних покривів порушується

гострим предметом ( голкою, бритвою або інструментом для

нанесення тату), яким перед цим користувалась інфікована

людина і кров якої залишилась на цьому предметі. Ризик

інфікування ВІЛ найбільший при повторному використанні

шприца чи голки для введення ліків або наркотиків після

вірусоносія, а також при переливанні крові, що містить ВІЛ. -->